top of page
חיפוש
dzrihenmcc

איך מתכננים חנות מזון בצורה נכונה?

עודכן: 22 באוג׳ 2021

עיצוב חנות מזון: איך עושים זאת נכון?

עיצוב ותכנון מסחרי של חנות מזון הוא לא עניין של מה בכך שכן הדרך שבה החנות מתוכננת, סידור הסחורה והמוצרים על גבי המדפים תשפיע מאד על גודל סל הקניה של הלקוח ועל מחזור המכירות של העסק.

כאשר אתם פותחים חנות או משפצים חנות קיימת, יש לשים לב כי אתם בוחרים מעצב חנות מזון מומחה שידע כיצד לשים את הדגש על ניצול מושלם שטח החנות, מיקום המחלקות השונות בה, יצירת הובלת לקוח מיטבית וחווית לקוח טובה.

הדרך הטובה ביותר היא להתייעץ עם בעל מקצוע שעוסק ומתמחה בקמעונאות וליהנות מיידע וניסיון ספציפיים לעולם הקמעונאות והשונים מתחומים אחרים (לדוגמא חנויות אופנה).

כמו בכל תחום אחר חשוב שהמעצב שתבחרו עוסק ומתמחה בחנויות מזון\קמעונאות אחרת אתם עלולים לקבל מידע לא מבוסס ולא מקצועי. חוקי התכנון והעיצוב הקמעונאי מוכחים ומבוססים על מחקרים רבים אשר בסופו של דבר על ידי מימוש והטמעה שלהם בחנות שלך, ייצרו חנות נוחה, יעילה, מוכרת ונעימה.


מה זה עיצוב חנות מזון?

עיצוב חנויות מזון נועד לאפשר וליצור מרחב מכירה נכון ויעיל שבו כל לקוח יוכל להתהלך במקסימום שטח חנות, להיחשף לכמה שיותר קטגוריות, מוצרים, מבצעים אטרקטיביים ובכך לייצר קניה לא מתוכננת עבורו בנוסף למוצרים שתכנן לקנות מלכתחילה. יחד עם זאת כאמור, מקסום שטח המכירה ע"י תכנון מקצועי והענקת חווית לקוח אשר תגביר את נאמנותו לחנות ויצירת קניה חוזרת שלו הם עקרונות חשובים ביותר אשר נדרש לבצעם ללא פשרות.


אז כיצד מעצבים חנויות מזון?

תהליך עיצוב ותכנון החנות מבוסס על מספר שלבים ועל תהליך מעמיק של למידה של החנות אשר מורכבת מחוזקות וחולשות של המצב הקיים, הבנת האתגרים\הכשלים והתאמת הפתרונות כוללים עבורם כגון:

  • בחינה, סקירה ולמידה של בית העסק אם מדובר על חלל ריק או חנות עובדת. מעקב ותצפית אחר פעולותיהם של לקוחות במהלך הקניות שלהם בחנות משלב הכניסה לחנות, דרך מסלול ההליכה שלהם ועד סיום הקניה בקופה

  • למידה מעמיקה של אופי הלקוחות, הרגלי הקניה שלהם וכלל הנושאים באמצעות הידע והניסיון של בעלי החנות

  • יצירת תכנית העמדה של החנות אשר כוללת את מיקום המחלקות והמתקנים השונים לרבות מקררים, מקפיאים ירקניות וכדומה. תכנון סדר הליכה\הובלת לקוח ברחבי החנות באופן מיטבי לשם מקסום מרחב המכירה והענקת חווית קניה טובה עבור הלקוח

  • התייחסות מעמיקה לנושאים המסחריים ותכנון פלנוגרמה אשר נותנת ביטוי למיקום הקטגוריות תוך עמידה בחוקים קמעונאים והתנהגות צרכנית.

  • ליווי של הלקוח בעת השיפוץ\הקמה בשטח ויישום התובנות של התכנון והעיצוב הקמעונאי

שמי יריב בן אהרון , הנני עוסק בקמעונאות כעשרים שנה, בעל ניסיון עשיר ומגוון בתחום. אני מעניק שירותי תכנון ועיצוב קמעונאי תוך מיקוד בתחום המזון: סופרמרקטים, מכולות וחנויות נוחות. המיקוד וההתמחות שלי אך ורק בסוגי העסקים הנ"ל מאפשרים לי לשלוט בחוקי התכנון והעיצוב הקמעונאי, מאפשרים לי ללמוד, לעקוב ולהיות מעודכן בכלל המגמות והחידושים בתחום ומאפשר לי להיות הבחירה שבסופו של דבר תפיק עבורך את התוצר הנכון והמשתלם ביותר.

206 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page