תכנון סופרמרקטים- תכנון מינימרקטים

מחפשים מעצב מינימרקטים וסופרמרקטים?

להבדיל ממכולות, חנויות נוחות, וקיוסקים, תכנון סופרמרקטים דורש תכנון של שטח מכירה גדול יותר ושטחי תצוגה נרחבים עם מגוון מקררים ומקפיאים. לכן, עיצוב חנויות מזון יתבצע לפי תורת העיצוב והתכנון הקמעונאי.

הצירים המרכזיים בעיצוב מינימרקט או סופרמרקט

תכנון מינימרקטים ותכנון סופרמרקטים מתחיל בתכנון קמעונאי קלאסי המבוסס על 3 צירים מרכזיים:

חזית/ כניסת חנות

חזית / כניסת חנות עם תצוגת פרי וירק המשדרת טריות וצבעוניות ומספקת את הרושם הראשוני החיובי

תכנון סדר הליכת הלקוח

תכנון סדר הליכת הלקוח שיוביל אותו באופן היקפי דרך כמה שיותר שטח מכירה. לדוגמה: חלבייה שמציעה מוצרי יסוד שתמיד נמצאים ברשימת הקניות, תמוקם בקצה הרחוק ביותר, ותחייב את הלקוח להגיע עד אליה ובדרך, למלא את עגלת הקניות.

אזור הקופות

לקראת סוף הקניה, הלקוח יגיע לאזור הקופות וייחשף למוצרי האימפולס.

לצירים חשובים אלו, מצטרפות קטגוריות ומחלקות נוספות כגון: מחלקת לחם ו/או מאפייה במקום, מעדניה, מחלקת בשר, שתייה וכדומה. מיקום כל קטגוריה בחלל ומיקום העוגנים השונים מתחיל בתכנון מקצועי של מעצב סופרמרקט או מינימרקט ומבוסס על עקרונות התכנון הקמעונאי  - בהתאם להשקפת בעל החנות והאילוצים השונים בשטח.

עקרונות חשובים בתכנון הקמעונאי

בעיצוב תכנון קמעונאי, למראה החנות, לזרימת הקהל ולמעברים חשיבות מכרעת והם אלו שייצרו את יכולת ההתמצאות של הלקוח, את היכולת שלו להתמודד עם חיפוש ומציאת המוצרים בהם הוא חפץ בהם - כל זאת בלי ליצור אצלו תסכול שיגרום לו לוותר עליהם, אם לא ימצא אותם בקלות.

  • יש לקחת בחשבון את הסמיכות בין משפחות מוצרים שונים כדי לעודד מכירה צולבת ("קרוס-סייל"). לדוגמה: ליד מדפי הלחם נמקם שוקולד למריחה וליד מקפיא הגלידות, נציע גביעי גלידה. יש להקפיד לא למקם יחד משפחות מוצרים שאינן מתאימות זו לזו, כמו מוצרי מזון ומוצרי ניקיון וכימיקלים

  • המעברים יורחבו באזורים אסטרטגים כגון חלבייה, המרכזת אליה לקוחות רבים או בסביבת הקופה אשר מנקזת אליה את כלל הקונים ואמורה לספק ללקוחות שהות נעימה ככל האפשר בזמן ההמתנה.

  • בתכנון מינימרקטים יש להתייחס למיקום הציוד כגון מקררים, מקפיאים מידוף וכדומה. ציוד זה חייב להיות ממוקם בתוכניות מראש, על פי מידות מדויקות, כדי שלא תגלה מאוחר מדי שהציוד היקר שהזמנת, אינו מתאים לשטח המיועד לו.

  • כשמדובר בתכנון חנויות מזון, סטייה או חוסר ניצול של 5% משטח החנות משמעותה 5% פחות במחזור המכירות שלך. את זאת אתה יכול למנוע מראש בעזרת עיצוב ותכנון מקצועי של מעצב חנויות מזון שימנע שטחים לא מנוצלים.

עיצוב ותכנון קמעונאי - הרווח כולו שלך ושל לקוחותיך

עבודתו של מעצב סופרמרקט ו/או מעצב מינימרקט היא בעלת תרומה משמעותית להצלחה שלך. עיצוב ותכנון קמעונאי מקצועי וחכם, על ידי מתכנן סופרמרקט או מינימרקט יקיים את חוקי הקמעונאות, יספק חווית לקוח מעולה, ינצל וימצה עד תום את שטח החנות ויתרום משמעותית לפדיון ולרווחיות שלך.

הצטרף לבעלי חנויות המזון שנהנים מעסק יעיל ורווחי יותר,

בזכות העיצוב והתכנון המקצועי של יריב בן אהרון

הצטרף לבעלי חנויות המזון שנהנים מעסק יעיל ורווחי יותר, בזכות העיצוב והתכנון המקצועי של יריב בן אהרון

לקבלת פרטים, שאלות וקבלת הצעת מחיר השאר הודעה או התקשר

052-7070330