השאירו פרטים ונחזור בהקדם!

מה זה תכנון קמעונאי: תכנון סופרמרקטים / תכנון מינימרקטים ועיצובם

מחפשים מעצב סופרמרקטים? הגעתם למקום הנכון.

מה זה בדיוק תכנון קמעונאי? להבדיל ממכולות, חנויות נוחות, קיוסקים וכו', תכנון סופרמרקטים מתפרס ע"פ תכנון של שטח מכירה גדול יותר.

סופרמרקטים מכילים שטחי תצוגה גדולים ונרחבים ויש בהם מגוון מקררים ומקפיאים. תכנון חנויות מזון ועיצובן יהיה מתודולוגי ויונחה ע"פ תורת העיצוב והתכנון הקמעונאי.

עיצוב מיני מרקט + סופר מרקט

היסודות של עיצוב סופרמרקטים כמו גם תכנון סופרמרקטים מושתתים על סידור קמעונאי קלאסי ומבוססים על חזית\כניסת חנות עם תצוגת פרי וירק במטרה לשדר טריות וצבעוניות ולעשות את הרושם הראשוני החיובי.

 

לאחר מכן כאשר מדובר על תכנון קמעונאי / תכנון חנויות מזון וכחלק ממנו עיצוב סופרמרקט יתוכנן סדר הליכת הלקוח אשר יוביל אותו באופן היקפי ברחבי כמה שיותר שטח מכירה בדרכו לחלבייה בקצה הרחוק ביותר שניתן למקם, אשר מוצריה יהיו בהכרח מוצרים שכלולים ברשימת הקניות שלו.

לבסוף ולקראת סוף הקניה של הלקוח, הוא יגיע לאזור הקופות והאימפולס.

אלו למעשה שלושת הצירים הבסיסיים שאליהם מצטרפות קטגוריות ומחלקות נוספות כגון: מחלקת לחם\אפייה במקום, מעדניה, מחלקת בשר שתייה וכדומה.

כל מחלקה\קטגוריה הינה בעלת חשיבות רבה.

מיקומה בחלל ושילובה בתכנית עיצוב המיני מרקט והתכנון שממנו בנוי הלייאאוט של החנות חשוב ביותר ונקבע ע"פ עקרונות מקצועיים אשר מצויים בידי מעצב החנות, ע"פ השקפת בעלי החנות, סוג הלקוחות והאילוצים השונים.

אז מה זה תכנון קמעונאי ואיך זה עובד?

עיצוב תכנון קמעונאי, החנות הזרימה בה והמעברים שלה הם בעלי חשיבות מכרעת והם אלו אשר ייצרו את יכולת ההתמצאות של הלקוח, את התמודדותו עם חיפוש ומציאת המוצרים בהם הוא חפץ בהם וזאת מבלי ליצור אצלו תסכול אשר יגרום לו לוותר עליהם אם לא ימצא אותם בקלות ולא לקנותם.

כאשר מדובר על תכנון חנויות מזון, מיקום והגדרת העוגנים והמחלקות\קטגוריות השונות יתוכנן במקצועיות. הסמיכות בין משפחות המוצרים יילקח בחשבון, לדוגמה: בסמוך לירקות יש למקם מוצרי מזון קשורים ולא מוצרי ניקיון \ ח"פ וכדומה.

סמיכות נוספת אשר נקראת קרוס-סייל תאפשר ללקוח למצוא בסמוך למדפי הלחם, שוקולד למריחה או בסמוך למקפיא הגלידה המשפחתית יהיה ניתן למצוא גביעי גלידה.

 

רוחב המעברים ישתנה באזורים אסטרטגים כגון חלבייה אשר מרכזת אליה לקוחות רבים, קל וחומר סביבת קופה אשר מנקזת אליה את כלל הקונים וההמתנה בה בתור מתבקש שתהיה ללקוח נוחה ככל שניתן.

תכנון סופרמרקטים / עיצוב סופרמרקט, כמו גם עיצוב מינימרקט, הינה משימה מורכבת ובעלת רגישות מקצועית גדולה מאוד.

          

עיצוב ותכנון קמעונאי מקצועי וחכם, על ידי מעצב סופרמרקט או מעצב מינימרקט, יקיים את חוקי הקמעונאות, יספק חווית לקוח מעולה, ינצל וימצה עד תום את שטח החנות.

 

יש להתייחס למיקום ציוד כגון מקררים\מקפיאים מידוף וכדומה.

 

כל הציוד הנ"ל חייב להיות ממוקם ע"פ מידותיו על התכנית מראש וזאת ע"מ שלא לקנות ו\או להוביל ציוד לחנות ולהבין שהוא לא מתאים, גדול או קטן מידי.

מעבר לזאת, מתבקש ששטח החנות ימוצה ולא יהיו שטחים לא מנוצלים.

 

כאשר מדובר על תכנון חנויות מזון, גם סטייה או חוסר ניצול של 5% משטח החנות משמעותה 5% פחות במחזור המכירות שלך ואת זה בין היתר תוכל למנוע מראש ע"י עיצוב ותכנון מקצועי ונכון.

לאור האמור, קל להבין מדוע בדיוק עבודתו של מתכנן סופרמרקט ו/או מתכנן מינימרקט הינה כל כך חיונית.

תכנון סופרמרקט, כמו גם תכנון מינימרקט מוכיחים את עצמם לא רק במבחן היעילות אלא גם בבחינת הענקת ערך מוסף ללקוח.